Załącznik do Zarządzenia nr 95/2024
z dnia 7 czerwca 2024 r.

Daleszyce, 7.06.2024 r.

Burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce
ogłasza
Otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego w zakresu
przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym

I. Zadania w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym
Nazwa i warunki realizacji zadania:
1. Prowadzenie programu profilaktycznego w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom oraz piciu ryzykownemu i problemowemu skierowanego do różnych grup wiekowych, mieszkańców gminy Daleszyce w tym:
a) organizacja obozu szkoleniowo-rekreacyjnego o charakterze edukacyjnym,
z elementami profilaktyki.
2. Propagowanie zdrowego stylu życia wolnego od alkoholu, używek i przemocy, wsparcie działań profilaktycznych poprzez aktywne zagospodarowanie czasu wolnego, jako działania alternatywnego wobec uzależnień w tym:
a) organizacja obozu szkoleniowo-integracyjnego dla dzieci z terenu gminy Daleszyce
z elementami profilaktyki,
b) prowadzenie dla młodzieży szkolnej pozalekcyjnych zajęć sportowych, zawodów promujących zdrowy styl życia, wpływających na odpowiednie kształtowanie postaw i osobowości.

II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
1. Wysokość środków publicznych na ww. zadanie w 2024 roku wynosi 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych).
2. Wysokość środków publicznych przekazanych organizacjom pozarządowym w formie dotacji na ww. zadanie w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym w roku 2023 wyniosły 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych).

III. Zasady przyznawania dotacji
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty w sekretariacie Urzędu Miasta
i Gminy w Daleszycach, pl. Staszica 9, 26-021 Daleszyce.
2. Oferta musi spełniać wymagania określone w art. 14 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w szczególności zawierać:
1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;
2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego;
3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;
4) informację o wcześniejszej działalności organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 składających ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne;
5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł;
6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.
3. Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym, zgodnym ze wzorem określonym
w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia
24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018 r., poz. 2057).
4. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
1) aktualny odpis z rejestru KRS lub inny dokument potwierdzający status prawny oferenta
i umocowanie osób go reprezentujących;
2) pełnomocnictwo dla osób składających ofertę, w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotu składającego ofertę niż wynikający z dokumentów, o których mowa
w pkt 1;
3) w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz gwarancji wolności sumienia i wyznania oferent powinien dołączyć:
a) zaświadczenie o osobowości prawnej parafii/zakonu,
b) upoważnienie dla proboszcza/przeora o reprezentowaniu parafii/zakonu i zaciąganiu zobowiązań finansowych lub dekret powołujący kościelną osobę prawną,
4) oświadczenia oferenta o:
a) posiadaniu rachunku bankowego wraz z informacją o braku obciążeń na tym rachunku,
b) braku zobowiązań publiczno-prawnych wobec budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz innych podmiotów o charakterze publicznym,
c) wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia.
Wszystkie złożone oferty wraz z załączoną do nich dokumentacją pozostają w aktach Urzędu Miasta i Gminy w Daleszycach, bez wzglądu na okoliczności nie będą zwracane oferentom
w trakcie trwania konkursu, jak również po jego zakończeniu.
5. Oferta, oświadczenia i załączniki do oferty muszą być podpisane przez osoby uprawnione.
Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczęciami imiennymi, powinny czytelnie podpisać się pełnym imieniem i nazwiskiem. W przypadku załączników składanych w formie kserokopii, powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem i opatrzone pieczątką i podpisem.
6. Oferta w formie pisemnej wraz z załącznikami musi być spięta w sposób trwały, uniemożliwiający przypadkowe zdekompletowanie (np. zszyta).
7. Dwie lub więcej organizacji pozarządowych albo podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, działające wspólnie mogą złożyć ofertę wspólną na zasadach określonych w art. 14 ust. 3-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
8. Przy składaniu oferty wspólnej w ofercie należy wskazać:
1) jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
2) sposób reprezentowania każdego z podmiotów.
9. Organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, składające ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zadania.
10. Terminowe złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, nie gwarantuje również przyznania dotacji w wysokości wnioskowanej przez oferenta.
11. Czas związany ofertą wynosi 30 dni, licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
12. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do osobistego zgłoszenia się w Urzędzie Miasta i Gminy w Daleszycach w celu uzgodnienia warunków umowy w terminie 10 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
13. Niedotrzymanie terminu okresowego w pkt 12 jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
14. W przypadku zamiaru odstąpienia od zawarcia umowy, oferent ma obowiązek pisemnie powiadomić ogłaszającego konkurs o swojej decyzji w terminie 7 dni od daty otrzymania informacji o przyznanej dotacji.
15. Umowa o realizację zadania publicznego podpisana zostanie bez zbędnej zwłoki z zachowaniem formy pisemnej, pod rygorem nieważności. Jej ramowy wzór został określony w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r.
w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018 poz. 2057).
16. Umowa o realizację zadania publicznego będzie szczegółowo określać termin i warunki realizacji zadania oraz zasady przekazania dotacji na jego sfinansowanie.
17. W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub innym podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy, które złożyły ofertę wspólną, wymagane jest dołączenie do umowy o realizację zadania publicznego, umowy zawartej miedzy tymi organizacjami lub podmiotami, określającej zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania publicznego oraz sposób reprezentacji podmiotów.
18. Organizacje pozarządowe lub inne podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, przyjmując zlecenie realizacji zadania publicznego, zobowiązują się do wykonania zadania w zakresie i na zasadach określonych w umowie, a Burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce zobowiązuje się do przekazania na realizację zadania odpowiednich środków publicznych w formie dotacji, na zasadach określonych w umowie.
19. Podmiot, który otrzyma dotację jest zobowiązany do:
l) prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej zadania publicznego, zgodnie
z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. 2023 poz. 120 ze zm.), w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych,
2) założenia rachunku bankowego przeznaczonego do obsługi zadania, na które otrzymał dotację.
20. Oferent sporządzi sprawozdanie z realizacji zadania publicznego objętego umową, zgodnie ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018 poz. 2057) w terminie określonym w art. 18 ust. ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
21. Warunkiem zawarcia umowy z podmiotem, którego oferta została wybrana w konkursie jest:
- korekta harmonogramu i kosztorysu w przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana,
- złożenie oświadczenia potwierdzającego prawo otrzymania dotacji z budżetu Gminy,
- posiadanie przez podmiot rachunku bankowego dla przyjęcia dotacji.
22. Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na pokrycie kosztów bezpośrednio związanych
z realizacją zadania publicznego i niezbędnych do jego realizacji.
23. Dotacja nie może być przeznaczona między innymi na:
- opłaty regulaminowe, składki członkowskie,
- ubezpieczenia, zgłoszenia i uprawnienia do gry zawodników.
24. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
25. Zlecenie zadania w drodze konkursu następuje na zasadzie wyboru najkorzystniejszych
ofert spełniających w jak najszerszym stopniu stawiane wymogi.
26. Gmina zastrzega sobie prawo do wyboru więcej niż jednej oferty na realizację zadania określonego w punkcie I. podpunkt 1 i 2.

IV. Termin i warunki realizacji zadania.
1. Realizacja zadania powinna nastąpić do dnia 31 grudnia 2024 roku.
2. Warunki realizacji zadania:
- zadanie powinno być realizowane na rzecz mieszkańców gminy Daleszyce,
- zadanie powinno być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz z obowiązującymi standardami i przepisami. (Dopuszcza się jednak 20% limitu przesunięć pomiędzy odpowiednimi pozycjami różnych rodzajów kosztów określonych w kosztorysie, pod warunkiem, iż dokonane przesunięcia nie spowodują zwiększenia kwoty przyznanej dotacji).
3. Oferent będzie obowiązany do złożenia sprawozdania z realizacji zadania.

V. Termin składania ofert.
1. Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Daleszycach,
pl. Staszica 9, 26-021 Daleszyce, osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub usług kurierskich w dni robocze od godz. 8:00 do godz. 15:00. Ostateczny termin składania ofert upływa w dniu 28 czerwca 2024 roku o godz. 15:00 – decyduje data wpływu oferty do Urzędu.
2. Oferty w formie pisemnej pod rygorem nieważności należy składać w zamkniętej kopercie
z adnotacją zamieszczoną na niej: „Otwarty konkurs ofert – Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym w 2024 roku” oraz zaleca się umieszczenie nazwy i adresu podmiotu składającego ofertę.
3. Oferty złożone w innej lokalizacji niż wskazana w pkt 1 lub dostarczone po upływie terminu składania ofert uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
4. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.

VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert.
1. Wybór oferty dokonany będzie zgodnie z trybem określonym w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. 2023 poz. 571).
2. Otwarcie ofert nastąpi do dnia 5 lipca 2024 r.
3. Warunkiem rozpatrzenia oferty jest spełnienie przez oferenta wymagań zawartych w punkcie III. Zasady przyznawania dotacji.
4. Przy rozpatrywaniu ofert oceniana będzie m.in.:
- możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. 2023 poz. 571),
- kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
- jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. 2023 poz. 571) będą realizować zadania publiczne,
- uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione
w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (t.j. Dz.U. 2023 poz. 571) udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
- uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione
w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (t.j. Dz.U. 2023 poz. 571), wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy i praca społeczna członków,
- realizacja zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. 2023 poz. 571 ze zm.), które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność
i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
5. Oceny złożonych ofert pod względem formalnym i merytorycznym dokona Komisja Konkursowa powołana Zarządzeniem przez Burmistrza Miasta i Gminy Daleszyce według kryteriów określonych w pkt III ust. 4, pkt VI ust. 3 i pkt VI ust 4.
6. Wybór ofert nastąpi w terminie do 15 lipca 2024 r.
7. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną ogłoszone niezwłocznie po wyborze oferty
w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy
w Daleszycach.
8. Za ofertę spełniającą wymagania formalne uznaje się ofertę:
1) złożoną w terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie,
2) złożoną na formularzu zgodnym ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r.
w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018 r., poz. 2057),
3) złożoną przez uprawniony podmiot, tj. podmiot określony w pkt IV ogłoszenia o konkursie;
4) podpisaną przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu,
5) zawierającą wszystkie wymagane informacje, załączniki i oświadczenia,
6) zawierającą termin realizacji zadania zgodny z terminem określonym w ogłoszeniu
o konkursie, której zakres zadania jest zgodny z warunkami realizacji zadania publicznego, określonymi w pkt IV ogłoszenia.
9. Komisja Konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji dotyczących treści złożonej oferty lub dokumentów niezbędnych do wyjaśnienia treści oferty. Niezłożenie ich
w wyznaczonym terminie spowoduje odrzucenie oferty.
10. Komisja Konkursowa ma prawo poprawić oczywiste błędy pisarskie i oczywiste błędy rachunkowe, jeżeli oferent wyrazi na to zgodę. Brak zgody oferenta na dokonanie poprawy oczywistych błędów i omyłek wyrażonej na piśmie w wyznaczonym terminie skutkuje odrzuceniem oferty.
11. Komisja Konkursowa dokona oceny ofert pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 2 do ogłoszenia.
12. Komisja Konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne przystąpi do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej stanowiącą załącznik nr 3 do ogłoszenia.
13. Ostatecznego wyboru oferty dokona Burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce po zapoznaniu się
z opinią Komisji Konkursowej, która oceni oferty, mając na względzie wybór oferty najlepiej służącej realizacji zadania, w formie zarządzenia.
14. Każdy oferent w terminie do 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
15. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną zamieszczone na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Daleszyce, oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Daleszycach.
16. Podmioty składające ofertę o wyniku otwartego konkursu ofert zostaną powiadomione o tym w formie elektronicznej.
17. Od podjętych decyzji związanych z rozstrzygnięciem otwartego konkursu ofert nie przysługuje odwołanie.
18. Burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu ofert, przesunięcia terminu składania ofert oraz nierozstrzygnięcia konkursu w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta;
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w niniejszym ogłoszeniu.

VII. Postanowienia końcowe.
Informacji na temat otwartego konkursu ofert udzielają pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w Daleszycach od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00 pod nr. telefonu 41 317-16-94.

VIII. Klauzula informacyjna.
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż:
1) Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce, plac Staszica 9, 26-021 Daleszyc, tel. 041 317-16-94, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
2) W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
3) Dane osobowe przetwarzane będą w celu wyłonienia oferenta w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym w 2023 roku.
4) Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
5) Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a i c ww. Rozporządzenia.

Załączniki:

1. Treść zarządzenia

2. Załączniki 1 - 3